ΓΙΑΤΙ ΔΕ ΔΙΔΑΣΚΟΥΝ ΣΩΣΤΑ ΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΜΑΣ;

αρχαια ελληνικα σχολειο

Ο βασικός λόγος που τα ελληνόπουλα δεν μαθαίνουν Αρχαία Ελληνικά στο σχολείο είναι διότι το υπουργείο παιδείας εδώ και δεκαετίες έχει θέσει ως σκοπό του να μην διδάσκεται σωστά η Αρχαία Ελληνική Γλώσσα.

Η γλώσσα είναι εργαλείο σκέψεως. Όσο πιο πολλές λέξεις χρησιμοποιούμε, όσο πιο αφηρημένες έννοιες συλλαμβάνουμε, όσο πιο καλή σύνταξη προτάσεων οικοδομούμε, τόσο περισσότερο ακονίζουμε την σκέψη μας. Όποιος δεν χρησιμοποιεί σωστά την γλώσσα, δεν μπορεί να μεταφέρει τις σκέψεις του στον έξω κόσμο. Δεν μπορεί να επικοινωνήσει με τους γύρω του, δεν μπορεί να ενεργήσει γρήγορα.

Αυτός μάλλον πρέπει να είναι ο σκοπός του υπουργείου παιδείας για να διδάσκει με τέτοιο βασανιστικό τρόπο την Αρχαία Ελληνική Γλώσσα στα δύσμοιρα ελληνόπουλα.

Επιβάλλει στους μαθητές να μαθαίνουν αμέτρητους τύπους, καταλήξεις και κανόνες. Αυτό αποτελεί σαδομαζοχιστική τάση. Μετά 3 χρόνια διδασκαλίας οι Έλληνες μαθητές δεν μπορούν να καταλάβουν τί θέλει να πει ένα απλό Αρχαίο Κείμενο. Και ακόμη χειρότερα: Οι μαθητές δεν μπορούν να γράψουν ένα απλό κείμενο στην Αρχαία Ελληνική Γλώσσα, αλλά ούτε και να μιλήσουν Αρχαία Ελληνικά.

Αλλά αυτός ακριβώς είναι ο βασικός σκοπός εκμαθήσεως μίας γλώσσης, το να γράφεις, το να σκέφτεσαι και το να μιλάς με αυτή την γλώσσα. Και όχι απλώς να γνωρίζεις τους γραμματικούς κανόνες και το συντακτικό.

Γιατί λοιπόν τα ελληνόπουλα δεν μαθαίνουν την Αρχαία Ελληνική Γλώσσα; Διότι απλούστατα το υπουργείο παιδείας δεν ακολουθεί κανόνες διδασκαλίας που ισχύουν για όσους μαθαίνουν μία ξένη γλώσσα ή κανόνες που ακολουθούνται για τα νήπια.

Για παράδειγμα όποιος πηγαίνει σε ένα φροντιστήριο ξένων γλωσσών για να μάθει την αγγλική γλώσσα, μετά από 3-4 μαθήματα ο καθηγητής ζητά από τον μαθητή να προφέρει κάποιες λέξεις. Να συντάξει μία απλή πρόταση, πχ «This is a cat». Του ζητά να συντάξει μία μικρή παράγραφο με την χρήση της αγγλικής γλώσσης.

Δηλαδή από τις πρώτες εβδομάδες ένας καθηγητής ξένων γλωσσών προσπαθεί να χρησιμοποιήσει όλους τους αισθητήρες του εγκεφάλου για να κάνει τον μαθητή να μιλήσει την ξένη γλώσσα. Οι καλοί καθηγητές ξέρουν ότι ο μαθητής πρέπει να διαβάζει δυνατά μία λέξη για να μαθαίνει την προφορά της, να την αντιγράφει σωστά για να μαθαίνει την ορθογραφία της, και να σχηματίζει προτάσεις έτσι ώστε η γλωσσική του μνήμη να συμπλέκει συνεχώς λέξεις με εικόνες για να αρχίσει ο μαθητής να σκέφτεται στην ξένη γλώσσα αντί απλώς να μεταφράζει από την μητρική του γλώσσα το νόημα που θέλει να εκφράσει.

Άρα το βασικό κλειδί για να μάθουμε μία γλώσσα είναι από την πρώτη ημέρα ει δυνατόν, να την μιλάμε, να την μιλάμε, να την μιλάμε, να την μιλάμε, να την μιλάμε!!! Πότε επιτέλους θα κατανοήσει το υπουργείο παιδείας ότι με την διδασκαλία ατελείωτων συντακτικών και γραμματικών κανόνων δεν πρόκειται ποτέ να μιλήσεις μία γλώσσα;

Ακόμη και αν κάποιος μαθητής απομνημονεύσει όλους τους γραμματικούς κανόνες η ψυχολογία διδάσκει ότι μετά από κάποιο χρονικό διάστημα θα τους ξεχάσει. Οτιδήποτε δεν χρησιμοποιείς, το ξεχνάς.

Γιατί δεν σκέπτονται οι κύριοι του υπουργείου παιδείας πώς τα νήπια μαθαίνουν τα Νέα Ελληνικά; Μήπως οι μητέρες στέκονται πάνω από την κούνια τους και αρχίζουν να τους μαθαίνουν τις χρονικές καταλήξεις των ρημάτων; Προφανώς όχι. Αρχίζουν και τους προφέρουν λέξεις τις οποίες τα βρέφη σιγά-σιγά συνδυάζουν στο μυαλό τους με εικόνες, αντικείμενα, μορφασμούς προσώπων κλπ. Τα νήπια δεν καταλαβαίνουν αφηρημένες έννοιες αλλά κατανοούν αντικείμενα όπως τόπι, νερό, μαμά, κούκλα, κ.α.

Έτσι ακριβώς θα μάθουν και τα ελληνόπουλα τα Αρχαία Ελληνικά, συνδυάζοντας λέξεις με αντικείμενα και εικόνες.

Στην χώρα μας τα τελευταία χρόνια εισήλθαν πολλοί ξένοι, νόμιμοι και παράνομοι. Ορισμένοι από αυτούς έμαθαν τα Νέα Ελληνικά σε πολύ καλό επίπεδο. Πώς τα έμαθαν; Μήπως με την μέθοδο του υπουργείου παιδείας; Μήπως άρχισαν να μαθαίνουν συντακτικό και γραμματική; Ή μήπως η πρώτη λέξη που έμαθαν ήταν «δουλειά»; Οι ξένοι άρχισαν να μαθαίνουν μικρές προτάσεις όπως «θέλω δουλειά», «ψάχνω για σπίτι», «πού είναι το ταχυδρομείο;», «ήρθε ο λογαριασμός της ΔΕΗ» κλπ. Έτσι άρχισαν οι ξένοι να μαθαίνουν την νεοελληνική γλώσσα.

Έτσι θα μάθουν και τα ελληνόπουλα την Αρχαία Ελληνική Γλώσσα. Πρέπει να την μιλήσουν. Αυτό το έγκλημα έχει διαπράξει το υπουργείο παιδείας. Δεν επιβάλλει στο αναλυτικό πρόγραμμα την ΟΜΙΛΙΑ της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσης μέσα στην σχολική τάξη. Όταν ένας μαθητής αρχίζει να επαναλαμβάνει «τίς βούλεται αγορεύειν;» τότε αρχίζει να μαθαίνει Αρχαία Ελληνικά. Στην αρχή δεν χρειάζεται ανάλυση υποκειμένου, αντικειμένου, ρήματος και απαρεμφάτου. Αυτά θα γίνουν πολύ αργότερα, για όσους ενδιαφέρονται.

Οι περισσότεροι Έλληνες αγρότες είναι αγράμματοι, δεν ξέρουν τι σημαίνει απαρέμφατο, και όμως μιλούν τα Νέα Ελληνικά. Δεν χρειάζονται ατελείωτοι γραμματικοί κανόνες για να μιλήσει κάποιος την Αρχαία Ελληνική. Απαιτείται να την χρησιμοποιεί στην ομιλία του. Απαιτείται η καθημερινή χρήση της Αρχαίας μας Γλώσσης στην οικία, στο σχολείο, στην εργασία. Μικρές προτάσεις στην αρχή, με απλά νοήματα.

Δεν είναι δυνατόν τα νήπια, οι ξένοι που μαθαίνουν Νέα Ελληνικά, και όσοι Έλληνες διδάσκονται ξένες γλώσσες να ακολουθούν αυτή την βασική μέθοδο διδασκαλίας, ενώ οι μαθητές των Ελληνικών σχολείων να διδάσκονται ανούσιους γραμματικούς κανόνες, επειδή έτσι αρέσει σε κάποιους ημιμαθείς γραφειοκράτες του υπουργείου παιδείας. Και φυσικά μετά από ένα χρόνο, αφού τελειώσουν το λύκειο, οι μαθητές δεν θυμούνται τίποτε. Και το χειρότερο είναι ότι δεν δύνανται να συντάξουν ούτε μία πρόταση στα Αρχαία Ελληνικά.

Είναι χαρακτηριστικό ότι όσοι πηγαίνουν να δώσουν εξετάσεις για ένα πτυχίο σε μία ξένη γλώσσα, εκτός από το να διαβάσουν ένα κείμενο και να το αναλύσουν, τους ζητούν να γράψουν ένα κείμενο και να δώσουν μία προφορική συνέντευξη. Όμως αυτό δεν ισχύει στις εξετάσεις για τα Αρχαία Ελληνικά. Επί δεκαετίες δεν ζητείται από τους μαθητές να γράψουν ένα κείμενο στα Αρχαία Ελληνικά ούτε να δώσουν συνέντευξη στα Αρχαία Ελληνικά. Κάτι που το κάνουν όσοι δίνουν εξετάσεις για μία ξένη γλώσσα ακόμη και από το πρώτο τρίμηνο διδασκαλίας.

Αν σας άρεσε το θέμα προωθήστε το στους φίλους σας για να τους ενημερώσετε

21 σχόλια στο “ΓΙΑΤΙ ΔΕ ΔΙΔΑΣΚΟΥΝ ΣΩΣΤΑ ΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΜΑΣ;”

  1. Θα συμφωνήσω με την αναγκαιότητα σφαιρικής μόρφωσης και ανάπτυξης αξιών. Η διαδικασία απόκτησης και καλλιέργειάς τους, είναι μια πορεία ζωής που ξεκινάει από το σχολείο – την βασική εκπαίδευση και αν το σχολείο επιτύχει τους στόχους του, συνεχίζει ως δεδομένη ανάγκη πλέον στην ενήλικη ζωή του ατόμου.
    Ιστορικά, η πληροφορία μεταξύ των ανθρώπων, μεταφερόταν μέσω της γλώσσας που χρησιμοποιούσαν όχι μέσω μιας γλώσσας που μίλαγαν κάποιοι 2500 χρόνια πριν έστω και αν η μια είναι μετεξέλιξη της άλλης. Αυτό συμβαίνει για έναν πολύ απλό και πρακτικό λόγο. Διότι η γλώσσα, ως το μοναδικό μέσο επικοινωνίας μετά τα νοήματα (και αυτά γλώσσα είναι βεβαίως), πρέπει να είναι κατανοητή τόσο στον ομιλητή όσο και στον ακροατή, τόσο στον γράφοντα όσο και στον αναγνώστη για να αποτελέσει μέσο επικοινωνίας. Άρα η παίδευση μέσω της Νέας Ελληνικής γλώσσας είναι η πλέον ενδεδειγμένη για να μεταφερθεί αποτελεσματικά πληροφορία και μάλιστα στο γυμνάσιο. Να διδαχτεί με φυσικό τρόπο όπως τη βιώνουμε ή πολύ σωστά όπως ελέχθη, όπως την γνωρίσαμε πριν πάμε στο σχολείο. Η αρχαία γλώσσα δεν χωράει πουθενά μέσα σε αυτή τη διαδικασία και μόνο προβλήματα μπορεί να δημιουργήσει. Η όποια αξία της ως συστατικό στοιχείο της Νέας Ελληνικής θα μπορούσε κάλλιστα να αποτελέσει πρόσθετη εγκυκλοπαιδική μόρφωση και να ικανοποιήσει ως μάθημα επιλογής την όποια αναζήτηση της μερίδας εκείνης των μαθητών που θα είχαν αυτή την ιδιαίτερη ανάγκη, με τη λογική ότι καμιά γνώση δεν μπορεί να χαρακτηριστεί άχρηστη.

    Σχετικά με τις επιστήμες και την «πανουργία»
    «Πανουργία» που αναφέρθηκε, – και ελπίζω να συμφωνούμε σε αυτό, είναι η ικανότητα του να μηχανεύεται κάποιος κάθε ΔΟΛΙΟ τέχνασμα για να επιτύχει τους σκοπούς του.
    Κάτι τέτοιο δεν έχει θέση μέσα στην επιστήμη ή ακόμα και στην τεχνολογία.
    Η καλλιέργεια ήθους και αρετής μπορεί πιθανώς να περιγράφει το αντικείμενο μελέτης ενός υποσυνόλου επιστημών που ανήκουν στις θεωρητικές επιστήμες, αλλά δεν μπορεί να εφαρμοστεί ως κύριο αντικείμενο σπουδών σε μεγάλο μέρος των θετικών επιστημών που κύριο στόχο έχουν την μόρφωση σε συγκεκριμένους τομείς που κυρίως σχετίζονται με τις επιστήμες βάσης αυτής της κατηγορίας (Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία).
    Πάντως, για να καταλήξουμε σε έναν πιο γενικό ορισμό που να περιλαμβάνει όλες τις κατηγορίες επιστημών, εγώ θα υιοθετήσω αυτό που είπε κάποιος μεγάλος του προηγούμενου αιώνα.
    < <Δεν είναι τόσο σημαντικό για κάποιον να μαθαίνει γεγονότα και αποτελέσματα. Για κάτι τέτοιο δεν χρειάζεται στη πραγματικότητα να πάει σε κάποιο κολλέγιο. Μπορεί να τα μάθει διαβάζοντας βιβλία. Η αξία της μόρφωσης δεν είναι να μάθει κανείς πολλά γεγονότα και αποτελέσματα αλλά η εκπαίδευση του μυαλού του να σκέπτεται, κάτι που δεν μπορεί να διδαχτεί μέσα από κείμενα>>

  2. Σχετικά με το κατά πόσο γνωρίζω ότι η γλώσσα μοντελοποιείται σας παραπέμπω στο ίδιο το σχόλιό μου το οποίο προφανώς δεν διαβάσατε με προσοχή η τα αρχαία που ανεπιτυχώς χρησιμοποιείτε σας εμποδίζουν να καταλάβετε τι γράφουμε στα νέα.
    Η απάντησή μου στον ισχυρισμό σας για το πόσο απαραίτητα είναι, είναι απλή. Γράψτε την απάντησή σας σε πραγματικά αρχαία Ελληνικά και αν καταφέρετε να επικοινωνήσετε με κανέναν, τότε θα αναθεωρήσω. Η γλώσσα είναι το εργαλείο για να επικοινωνούμε και να μεταφέρουμε με σαφήνεια πληροφορία. Αυτό το σκοπό εξυπηρετεί. Αυτό σήμερα εξυπηρετείται από την Νέα Ελληνική γλώσσα. Οτιδήποτε άλλο είναι απλά οπισθοδρομικό και φραγμός στην εξέλιξη. Η μελέτη των αρχαίων πρέπει να περιοριστεί σε αυτούς που θέλουν να την σπουδάσουν. Η βασική εκπαίδευση προσφέρει βασικές γνώσεις για να μπορέσει κάποιος να ξεκινήσει στη σημερινή κοινωνία και η αρχαία γλώσσα δεν έχει να προσφέρει τίποτα απολύτως σε αυτό. Είναι μια εγκυκλοπαιδική γνώση χαμηλότερης προτεραιότητας.
    Όσο για το < <Την γλώτταν μου έδωκαν ελληνικήν>> που σκοτώσατε, γράφεται
    < <Τη γλώτταν μοι έδωκαν Ελληνικήν>>
    Κατά τα άλλα βεβαίως και μπορείτε να διαφωνείτε αλλά όπως είπα προσπαθήστε να μου απαντήσετε στα αρχαία για να υποστηρίξετε την άποψή σας στη πράξη.

  3. Σχετικά με το κατά πόσο γνωρίζω ότι η γλώσσα μοντελοποιείται σας παραπέμπω στο ίδιο το σχόλιό μου το οποίο προφανώς δεν διαβάσατε με προσοχή η τα αρχαία που ανεπιτυχώς χρησιμοποιείτε σας εμποδίζουν να καταλάβετε τι γράφουμε στα νέα.
    Η απάντησή μου στον ισχυρισμό σας για το πόσο απαραίτητα είναι, είναι απλή. Γράψτε την απάντησή σας σε πραγματικά αρχαία Ελληνικά και αν καταφέρετε να επικοινωνήσετε με κανέναν, τότε θα αναθεωρήσω. Η γλώσσα είναι το εργαλείο για να επικοινωνούμε και να μεταφέρουμε με σαφήνεια πληροφορία. Αυτό το σκοπό εξυπηρετεί. Αυτό σήμερα εξυπηρετείται από την Νέα Ελληνική γλώσσα. Οτιδήποτε άλλο είναι απλά οπισθοδρομικό και φραγμός στην εξέλιξη. Η μελέτη των αρχαίων πρέπει να περιοριστεί σε αυτούς που θέλουν να την σπουδάσουν. Η βασική εκπαίδευση προσφέρει βασικές γνώσεις για να μπορέσει κάποιος να ξεκινήσει στη σημερινή κοινωνία και η αρχαία γλώσσα δεν έχει να προσφέρει τίποτα απολύτως σε αυτό. Είναι μια εγκυκλοπαιδική γνώση χαμηλότερης προτεραιότητας.
    Όσο για το < <Την γλώτταν μου έδωκαν ελληνικήν>> που σκοτώσατε, γράφεται
    < <Τη γλώτταν μοι έδωκαν Ελληνικήν>>
    Κατά τα άλλα βεβαίως και μπορείτε να διαφωνείτε αλλά όπως είπα προσπαθήστε να μου απαντήσετε στα αρχαία για να υποστηρίξετε την άποψή σας στη πράξη.

  4. Πολύ σοβαρή ἀνάλυσις ! Ἒτσι διδάσκεται ἡ γλῶσσα ! Μέ τρόπο φυσικό ὃπως τήν μάθαμε πρίν πᾶμε σχολεῖο .
    Ἐπιπρόσθετα ὃμως, ἡ γλῶσσα μας εἶναι ἐθνικός πλοῦτος τόν ὁποῖο ἒχουμε πριφρονήσει ! Οἱ Ἑλληνικές λέξεις εἶναι φορεῖς ἀξιῶν καί ἱστορίας. Κατά τήν προσωπική μου ἂποψι, τά ἀρχαῖα Ἑλληνικά πρέπει να διδάσκωνται ἀπό τήν πρώτη δημοστικοῦ. Διότι μέσα από τό ἲδιο το λεξιλόγιο ἀποκαλύπτεται ὃτι εἶναι ἡ μόνη πραγματικά ζωντανή γλῶσσα σε παγκόσμιο ἐπίπεδο . Μέσα ἀπό τήν νοηματική της αξία, εἶναι πραγματικός φορέας παιδείας. Παιδεία σημαίνει καλλιέργεια ἢθους καί ἀρετῶν . Χωρίς αὐτά τά στοιχεῖα, πᾶσα ἐπιστήμη που στηρἰζεται στήν ἐκπαίδευσι καί ὂχι στήν παιδεία, ἐστί πανουργία … http://www.dermatas.blogspot.com

    1. Θα συμφωνήσω με την αναγκαιότητα σφαιρικής μόρφωσης και ανάπτυξης αξιών. Η διαδικασία απόκτησης και καλλιέργειάς τους, είναι μια πορεία ζωής που ξεκινάει από το σχολείο – την βασική εκπαίδευση και αν το σχολείο επιτύχει τους στόχους του, συνεχίζει ως δεδομένη ανάγκη πλέον στην ενήλικη ζωή του ατόμου.
      Ιστορικά, η πληροφορία μεταξύ των ανθρώπων, μεταφερόταν μέσω της γλώσσας που χρησιμοποιούσαν όχι μέσω μιας γλώσσας που μίλαγαν κάποιοι 2500 χρόνια πριν έστω και αν η μια είναι μετεξέλιξη της άλλης. Αυτό συμβαίνει για έναν πολύ απλό και πρακτικό λόγο. Διότι η γλώσσα, ως το μοναδικό μέσο επικοινωνίας μετά τα νοήματα (και αυτά γλώσσα είναι βεβαίως), πρέπει να είναι κατανοητή τόσο στον ομιλητή όσο και στον ακροατή, τόσο στον γράφοντα όσο και στον αναγνώστη για να αποτελέσει μέσο επικοινωνίας. Άρα η παίδευση μέσω της Νέας Ελληνικής γλώσσας είναι η πλέον ενδεδειγμένη για να μεταφερθεί αποτελεσματικά πληροφορία και μάλιστα στο γυμνάσιο. Να διδαχτεί με φυσικό τρόπο όπως τη βιώνουμε ή πολύ σωστά όπως ελέχθη, όπως την γνωρίσαμε πριν πάμε στο σχολείο. Η αρχαία γλώσσα δεν χωράει πουθενά μέσα σε αυτή τη διαδικασία και μόνο προβλήματα μπορεί να δημιουργήσει. Η όποια αξία της ως συστατικό στοιχείο της Νέας Ελληνικής θα μπορούσε κάλλιστα να αποτελέσει πρόσθετη εγκυκλοπαιδική μόρφωση και να ικανοποιήσει ως μάθημα επιλογής την όποια αναζήτηση της μερίδας εκείνης των μαθητών που θα είχαν αυτή την ιδιαίτερη ανάγκη, με τη λογική ότι καμιά γνώση δεν μπορεί να χαρακτηριστεί άχρηστη.

      Σχετικά με τις επιστήμες και την "πανουργία"
      "Πανουργία" που αναφέρθηκε, – και ελπίζω να συμφωνούμε σε αυτό, είναι η ικανότητα του να μηχανεύεται κάποιος κάθε ΔΟΛΙΟ τέχνασμα για να επιτύχει τους σκοπούς του.
      Κάτι τέτοιο δεν έχει θέση μέσα στην επιστήμη ή ακόμα και στην τεχνολογία.
      Η καλλιέργεια ήθους και αρετής μπορεί πιθανώς να περιγράφει το αντικείμενο μελέτης ενός υποσυνόλου επιστημών που ανήκουν στις θεωρητικές επιστήμες, αλλά δεν μπορεί να εφαρμοστεί ως κύριο αντικείμενο σπουδών σε μεγάλος μέρος των θετικών επιστημών που κύριο στόχο έχουν την μόρφωση σε συγκεκριμένους τομείς που κυρίως σχετίζονται με τις επιστήμες βάσης αυτής της κατηγορίας (Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία).
      Πάντως, για να καταλήξουμε σε έναν πιο γενικό ορισμό που να περιλαμβάνει όλες τις κατηγορίες επιστημών, εγώ θα υιοθετήσω αυτό που είπε κάποιος μεγάλος του προηγούμενου αιώνα.
      <<Δεν είναι τόσο σημαντικό για κάποιον να μαθαίνει γεγονότα και αποτελέσματα. Για κάτι τέτοιο δεν χρειάζεται στη πραγματικότητα να πάει σε κάποιο κολλέγιο. Μπορεί να τα μάθει διαβάζοντας βιβλία. Η αξία της μόρφωσης δεν είναι να μάθει κανείς πολλά γεγονότα και αποτελέσματα αλλά η εκπαίδευση του μυαλού του να σκέπτεται, κάτι που δεν μπορεί να διδαχτεί μέσα από κείμενα>>

  5. Nick GliatisΕιλικρινά, δεν μπορώ να σκεφτώ κάποιο άλλο μάθημα ως πρωτεύον, εάν τα αρχαία ελληνικά δεν είναι το πρώτο…. Την γλώτταν μου έδωκαν ελληνικήν…. βλέπεις. Και είναι αλήθεια ότι είχα την τύχη να συναντήσω κι εγώ εξαίρετους καθηγητές . Θεωρώ ότι η γνώμη σου για την ελληνική, ότι δηλαδή μπορεί κάποιος να την μάθει όπως π.χ. την αγγλική, είναι αβάσιμη, διότι δεν λαμβάνεις υπόψιν σου ότι η ελληνική είναι γλώσσα ενοιολογική και όχι σημειολογική όπως η αγγλική. Στην ελληνική δεν αποστηθίζεις. Δημιουργείς. Γεννάς…Εκφράζεσαι.. Είναι τρόπος ζωής. Είναι τυχεροί όσοι μυήθηκαν σ’αυτήν. Ελπίζω και εύχομαι να μην επικρατήσει ΠΟΤΕ η άποψή σου . Και… ναι!!! Αρχαία στην βασική εκπαίδευση, γιατί όχι;

  6. Nick GliatisΕιλικρινά, δεν μπορώ να σκεφτώ κάποιο άλλο μάθημα ως πρωτεύον, εάν τα αρχαία ελληνικά δεν είναι το πρώτο…. Την γλώτταν μου έδωκαν ελληνικήν…. βλέπεις. Και είναι αλήθεια ότι είχα την τύχη να συναντήσω κι εγώ εξαίρετους καθηγητές . Θεωρώ ότι η γνώμη σου για την ελληνική, ότι δηλαδή μπορεί κάποιος να την μάθει όπως π.χ. την αγγλική, είναι αβάσιμη, διότι δεν λαμβάνεις υπόψιν σου ότι η ελληνική είναι γλώσσα ενοιολογική και όχι σημειολογική όπως η αγγλική. Στην ελληνική δεν αποστηθίζεις. Δημιουργείς. Γεννάς…Εκφράζεσαι.. Είναι τρόπος ζωής. Είναι τυχεροί όσοι μυήθηκαν σ’αυτήν. Ελπίζω και εύχομαι να μην επικρατήσει ΠΟΤΕ η άποψή σου . Και… ναι!!! Αρχαία στην βασική εκπαίδευση, γιατί όχι;

  7. Λυπάμαι που θα το πω, αλλά υπάρχει οργανωμένο σχέδιο οι Έλληνες να μην μάθουν να σκέπτονται, να μην ενεργοποιούν τις πνευματικές τους ικανότητες, για να μην διεκδικούν τα δικαιώματά τους. Να είναι υποχείρια. Αυτό το πρόσεξαν ιδιαίτερα οι "προστάτες" μας από την απελευθέρωση και τη δημιουργία του Νεοελληνικού κράτους. Διαφορετικά δύο περίπου αιώνες τώρα η Ελλάδα δεν θα άηταν προτεκτοράτο ξένων συμφερόντων. Δεν θα αλώνιζαν εδώ μέσα ξένοι και ντόπιοι πράκτορες σαν να είναι αλάνα, γιατί οργανωμένο κράτος σίγουρα δεν είναι. Και να ήταν μόνο αυτό. Ταπεινώσεις, εξευτελισμοί, πολιτικοί προδότες και ξενόδουλοι, τους οποίους μείς πάλι ξαναψηφίζουμε. Υπάρχει οργανωμένο σχέδιο εξαφάνισης του Ελληνισμού, των Ελλήνων. Όσοι Έλληνες είναι έξω, κάποτε θα αφομοιωθούν. Όσοι είναι μέσα θα εξαφανιστούν. Στο άρθρο μου Άνθρωπος ή σύμπτωμα; (chryssablog.wordpress.com) αναφέρομαι στην προσπάθεια που έγινε πριν μισόν αιώνα να αντικατσταθεί το ελληνικό αλφάβαητο με το λατινικό. Αν είχε επιτύχει η προσπάθεια, σε συνδυασμό με τα γκρίκλις, σκεφτείτε το και αντισταθείτε, πάση θυσία αντισταθείτε.

  8. Λυπάμαι που θα το πω, αλλά υπάρχει οργανωμένο σχέδιο οι Έλληνες να μην μάθουν να σκέπτονται, να μην ενεργοποιούν τις πνευματικές τους ικανότητες, για να μην διεκδικούν τα δικαιώματά τους. Να είναι υποχείρια. Αυτό το πρόσεξαν ιδιαίτερα οι «προστάτες» μας από την απελευθέρωση και τη δημιουργία του Νεοελληνικού κράτους. Διαφορετικά δύο περίπου αιώνες τώρα η Ελλάδα δεν θα άηταν προτεκτοράτο ξένων συμφερόντων. Δεν θα αλώνιζαν εδώ μέσα ξένοι και ντόπιοι πράκτορες σαν να είναι αλάνα, γιατί οργανωμένο κράτος σίγουρα δεν είναι. Και να ήταν μόνο αυτό. Ταπεινώσεις, εξευτελισμοί, πολιτικοί προδότες και ξενόδουλοι, τους οποίους μείς πάλι ξαναψηφίζουμε. Υπάρχει οργανωμένο σχέδιο εξαφάνισης του Ελληνισμού, των Ελλήνων. Όσοι Έλληνες είναι έξω, κάποτε θα αφομοιωθούν. Όσοι είναι μέσα θα εξαφανιστούν. Στο άρθρο μου Άνθρωπος ή σύμπτωμα; (chryssablog.wordpress.com) αναφέρομαι στην προσπάθεια που έγινε πριν μισόν αιώνα να αντικατσταθεί το ελληνικό αλφάβαητο με το λατινικό. Αν είχε επιτύχει η προσπάθεια, σε συνδυασμό με τα γκρίκλις, σκεφτείτε το και αντισταθείτε, πάση θυσία αντισταθείτε.

  9. Τα αρχαία βρίσκονται στο πρόγραμμα για να απασχολούν φιλόλογους. Αποτέλεσμα κακού επαγγελματικού προσανατολισμού και κακού κρατικού προγραμματισμού.
    Θα πρέπει να καταργηθούν και να σταματήσουν να ταλαιπωρούν τους Έλληνες μαθητές ως πρωτεύον μάθημα όπως ταλαιπώρησαν πολλές γενιές τα Λατινικά.

    1. Διαφωνώ! Τα αρχαια πρεπει να διδασκονται αλλα οχι με τον τροπο που γινεται. Ειναι η μοναδικη γλωσσα στον κοσμο με μαθηματικη δομη και απο αυτην προερχεται η πλειοψηφια των αλλων γλωσσων.

    2. Αυτό που λες δεν είναι διδασκαλία της αρχαίας γλώσσας αλλά μοντελοποίηση μιας Γλώσσας. Όντως η Ελληνική γλώσσα είναι ίσως η μόνη που μπορεί να εκφραστεί με τις λεγόμενες «Κανονικές γραμματικές» Δηλαδή ένα σύνολο κανόνων που να μπορούν να παράγουν αυτόματα σημασιολογικά σωστές λέξεις. Είχα την τύχη να δουλέψω στην ερευνητική ομάδα που ανέπτυξε με βάση αυτή τη μεθοδολογία τον πρώτο διορθωτή Ελληνικού κειμένου που δεν βασίζεται σε λεξικό (σε αρχείο δηλαδή με λέξεις) Αυτή η γνώση, έβγαλε εκείνη την εποχή (1990) διδακτορικά. Πίστεψέ με δεν αποτελεί αντικείμενο μελέτης από μαθητές 1ης Γυμνασίου. Όποιος βεβαίως θέλει να εμβαθύνει τόσο πολύ στη γλώσσα και να συμβάλει σε αυτό το επίπεδο γνώσης, θα ασχοληθεί με κάτι τέτοιο. Βεβαίως επίσης η κάθε γνώση σε καμιά περίπτωση δεν μπορεί να χαρακτηριστεί άχρηστη. Και τα κινέζικα χρήσιμα είναι να τα ξέρει κανείς. Το πώς ιεραρχούνται οι ανάγκες όμως είναι κάτι άλλο. Το να ξέρω τις ρίζες της γλώσσας μου σίγουρα οδηγεί στο να ξέρω να την χρησιμοποιώ. Το να μην τις ξέρω σε καμιά περίπτωση δεν σημαίνει ότι δεν μπορώ να την χρησιμοποιήσω για να μιλήσω και να μεταφέρω πληροφορία με σαφήνεια που είναι και το ζητούμενο
      Όπως μπορούν τα Αγγλάκια να επικοινωνήσουν σωστά και χωρίς ασάφεια χωρίς να ξέρουν αυτές τις ρίζες, έτσι και τα Ελληνάκια μπορούν να το κάνουν με την δική τους γλώσσα. Φαντάσου για να μπορέσεις να διαβάσεις αυτό το μήνυμα να έπρεπε να σε υποχρεώσει κάποιος να μάθεις να το διαβάσεις σε δυαδικό κώδικα και βεβαίως να ξέρεις και τα δικτυακά πρωτόκολλα μέσα από τα οποία πέρασε για να φτάσει σε εσένα. Αν υποστηρίζεις κάτι τέτοιο, τότε ας μαθαίνουν αρχαία και τα παιδιά στη βασική εκπαίδευση.

    3. Nick GliatisΕιλικρινά, δεν μπορώ να σκεφτώ κάποιο άλλο μάθημα ως πρωτεύον, εάν τα αρχαία ελληνικά δεν είναι το πρώτο…. Την γλώτταν μου έδωκαν ελληνικήν…. βλέπεις. Και είναι αλήθεια ότι είχα την τύχη να συναντήσω κι εγώ εξαίρετους καθηγητές . Θεωρώ ότι η γνώμη σου για την ελληνική, ότι δηλαδή μπορεί κάποιος να την μάθει όπως π.χ. την αγγλική, είναι αβάσιμη, διότι δεν λαμβάνεις υπόψιν σου ότι η ελληνική είναι γλώσσα ενοιολογική και όχι σημειολογική όπως η αγγλική. Στην ελληνική δεν αποστηθίζεις. Δημιουργείς. Γεννάς…Εκφράζεσαι.. Είναι τρόπος ζωής. Είναι τυχεροί όσοι μυήθηκαν σ'αυτήν. Ελπίζω και εύχομαι να μην επικρατήσει ΠΟΤΕ η άποψή σου . Και… ναι!!! Αρχαία στην βασική εκπαίδευση, γιατί όχι;

    4. Σχετικά με το κατά πόσο γνωρίζω ότι η γλώσσα μοντελοποιείται σας παραπέμπω στο ίδιο το σχόλιό μου το οποίο προφανώς δεν διαβάσατε με προσοχή η τα αρχαία που χρησιμοποιείτε σας εμποδίζουν στο να καταλάβετε τι γράφουμε στα νέα.
      Η απάντησή μου στον ισχυρισμό σας για το πόσο απαραίτητα είναι, είναι απλή. Γράψτε την απάντησή σας σε πραγματικά αρχαία Ελληνικά και αν καταφέρετε να επικοινωνήσετε με κανέναν, τότε θα αναθεωρήσω. Η γλώσσα είναι το εργαλείο για να επικοινωνούμε και να μεταφέρουμε με σαφήνεια πληροφορία. Αυτό το σκοπό εξυπηρετεί. Αυτό σήμερα εξυπηρετείται από την Νέα Ελληνική γλώσσα. Οτιδήποτε άλλο είναι απλά οπισθοδρομικό και φραγμός στην εξέλιξη. Η μελέτη των αρχαίων πρέπει να περιοριστεί σε αυτούς που θέλουν να την σπουδάσουν. Η βασική εκπαίδευση προσφέρει βασικές γνώσεις για να μπορέσει κάποιος να ξεκινήσει στη σημερινή κοινωνία και η αρχαία γλώσσα δεν έχει να προσφέρει τίποτα απολύτως σε αυτό. Είναι μια εγκυκλοπαιδική γνώση χαμηλότερης προτεραιότητας. Κατά τα άλλα βεβαίως και μπορείτε να διαφωνείτε αλλά όπως είπα προσπαθήστε να μου απαντήσετε στα αρχαία για να υποστηρίξετε την άποψή σας στη πράξη.

    5. Nick Gliatis όλο μαλακίες μας λες…τι πίνεις και δεν μας δίνεις και λες αυτές τις μπούρδες…μάλλον θα είχες κοπεί πολλές φορές σε αυτό το μάθημα και βγάζεις όλο σου το κόμπλεξ

    6. Κάποιες κατηφόρες δεν τις κατεβαίνω ώστε να σου απαντήσω στο τόνο που μπορείς να καταλάβεις. Ψάξτο λίγο καλύτερα. Θα σε έφτιαχνε να κοβόμουνα αλλά θα σε στεναχωρήσω. Δεν συμβαίνει κάτι τέτοιο. Το αντίθετο μάλιστα. Το ποιος έχει πάρει κάτι και λέει ασυναρτησίες το δηλώνει η εκφρασιολογία σου. Κάτσε μόνος σου στη γωνία και βαυκαλίσου με το ότι πιθανώς να ανήκω στο πάτο που προφανώς έχει πιάσει εσύ.

  10. Αυτό που λες δεν είναι διδασκαλία της αρχαίας γλώσσας αλλά μοντελοποίηση μιας Γλώσσας. Όντως η Ελληνική γλώσσα είναι ίσως η μόνη που μπορεί να εκφραστεί με τις λεγόμενες «Κανονικές γραμματικές» Δηλαδή ένα σύνολο κανόνων που να μπορούν να παράγουν αυτόματα σημασιολογικά σωστές λέξεις. Είχα την τύχη να δουλέψω στην ερευνητική ομάδα που ανέπτυξε με βάση αυτή τη μεθοδολογία τον πρώτο διορθωτή Ελληνικού κειμένου που δεν βασίζεται σε λεξικό (σε αρχείο δηλαδή με λέξεις) Αυτή η γνώση, έβγαλε εκείνη την εποχή (1990) διδακτορικά. Πίστεψέ με δεν αποτελεί αντικείμενο μελέτης από μαθητές 1ης Γυμνασίου. Όποιος βεβαίως θέλει να εμβαθύνει τόσο πολύ στη γλώσσα και να συμβάλει σε αυτό το επίπεδο γνώσης, θα ασχοληθεί με κάτι τέτοιο. Βεβαίως, η κάθε γνώση σε καμιά περίπτωση δεν μπορεί να χαρακτηριστεί άχρηστη. Και τα κινέζικα χρήσιμα είναι να τα ξέρει κανείς. Το πώς ιεραρχούνται οι ανάγκες όμως είναι κάτι άλλο. Το να ξέρω τις ρίζες της γλώσσας μου σίγουρα οδηγεί στο να ξέρω να την χρησιμοποιώ. Το να μην τις ξέρω σε καμιά περίπτωση δεν σημαίνει ότι δεν μπορώ να την χρησιμοποιήσω για να μιλήσω και να μεταφέρω πληροφορία με σαφήνεια που είναι και το ζητούμενο
    Όπως μπορούν τα Αγγλάκια να επικοινωνήσουν σωστά και χωρίς ασάφεια χωρίς να ξέρουν αυτές τις ρίζες, έτσι και τα Ελληνάκια μπορούν να το κάνουν με την δική τους γλώσσα. Φαντάσου για να μπορέσεις να διαβάσεις αυτό το μήνυμα να έπρεπε να σε υποχρεώσει κάποιος να μάθεις να το διαβάσεις σε δυαδικό κώδικα και βεβαίως να ξέρεις και τα δικτυακά πρωτόκολλα μέσα από τα οποία πέρασε για να φτάσει σε εσένα. Αν υποστηρίζεις κάτι τέτοιο, τότε ας μαθαίνουν αρχαία και τα παιδιά στη βασική εκπαίδευση.

  11. Αυτό που λες δεν είναι διδασκαλία της αρχαίας γλώσσας αλλά μοντελοποίηση μιας Γλώσσας. Όντως η Ελληνική γλώσσα είναι ίσως η μόνη που μπορεί να εκφραστεί με τις λεγόμενες «Κανονικές γραμματικές» Δηλαδή ένα σύνολο κανόνων που να μπορούν να παράγουν αυτόματα σημασιολογικά σωστές λέξεις. Είχα την τύχη να δουλέψω στην ερευνητική ομάδα που ανέπτυξε με βάση αυτή τη μεθοδολογία τον πρώτο διορθωτή Ελληνικού κειμένου που δεν βασίζεται σε λεξικό (σε αρχείο δηλαδή με λέξεις) Αυτή η γνώση, έβγαλε εκείνη την εποχή (1990) διδακτορικά. Πίστεψέ με δεν αποτελεί αντικείμενο μελέτης από μαθητές 1ης Γυμνασίου. Όποιος βεβαίως θέλει να εμβαθύνει τόσο πολύ στη γλώσσα και να συμβάλει σε αυτό το επίπεδο γνώσης, θα ασχοληθεί με κάτι τέτοιο. Βεβαίως, η κάθε γνώση σε καμιά περίπτωση δεν μπορεί να χαρακτηριστεί άχρηστη. Και τα κινέζικα χρήσιμα είναι να τα ξέρει κανείς. Το πώς ιεραρχούνται οι ανάγκες όμως είναι κάτι άλλο. Το να ξέρω τις ρίζες της γλώσσας μου σίγουρα οδηγεί στο να ξέρω να την χρησιμοποιώ. Το να μην τις ξέρω σε καμιά περίπτωση δεν σημαίνει ότι δεν μπορώ να την χρησιμοποιήσω για να μιλήσω και να μεταφέρω πληροφορία με σαφήνεια που είναι και το ζητούμενο
    Όπως μπορούν τα Αγγλάκια να επικοινωνήσουν σωστά και χωρίς ασάφεια χωρίς να ξέρουν αυτές τις ρίζες, έτσι και τα Ελληνάκια μπορούν να το κάνουν με την δική τους γλώσσα. Φαντάσου για να μπορέσεις να διαβάσεις αυτό το μήνυμα να έπρεπε να σε υποχρεώσει κάποιος να μάθεις να το διαβάσεις σε δυαδικό κώδικα και βεβαίως να ξέρεις και τα δικτυακά πρωτόκολλα μέσα από τα οποία πέρασε για να φτάσει σε εσένα. Αν υποστηρίζεις κάτι τέτοιο, τότε ας μαθαίνουν αρχαία και τα παιδιά στη βασική εκπαίδευση.

  12. ΕΙΧΑ ΤΗΝ ΤΥΧΗ ΝΑ ΠΑΩ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ-ΛΥΚΕΙΟ ΠΟΥ ΔΙΔΑΣΚΑΝΕ ΣΟΒΑΡΟΙ ΚΑΙ ΜΟΡΦΩΜΕΝΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ! ΕΚΤΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ Α–ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΜΑΣ ΔΙΔΑΣΚΑΝΕ ΚΑΙ..ΕΤΥΜΟΛΟΓΙΑ!!!, ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΣΥΝΟΜΙΛΙΑΣ ΣΤΗΝ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ!!!!!ΣΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΠΟΧΗ ΜΑΣ ΜΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΚΑΤ ΕΜΕ ΗΤΑΝ ΤΟΥ ΑΔΩΝΗ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ ΜΕ ΤΗΝ ''ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΓΩΓΗ΄΄ ΚΑΙ ΤΗ ΑΜΕΡΙΣΤΗ ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΑΞΙΟΛΟΓΩΝ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ ΚΥΡΙΩΝ ΤΖΙΡΟΠΟΥΛΟΥ & ΜΑΥΡΟΠΟΥΛΟΥ κ.α. ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΩ ΣΗΜΕΡΑ ΤΗ ΤΥΧΗ ΕΧΕΙ ΑΥΤΗ Η ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΣΩΣΤΗΣ ΚΑΙ ΕΠΑΡΚΟΥΣ ΕΚΜΑΘΗΣΕΩΣ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΜΑΣ ΣΤΟΥΣ ΑΤΥΧΟΥΣ ΕΛΛΗΝΟΠΑΙΔΕΣ ΓΙΑΤΙ ΠΡΟΦΑΝΩΣ ΕΧΟΥΝ ΑΛΛΑΞΕΙ ΠΡΟΦΑΝΩΣ ΤΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ……..

  13. ΕΙΧΑ ΤΗΝ ΤΥΧΗ ΝΑ ΠΑΩ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ-ΛΥΚΕΙΟ ΠΟΥ ΔΙΔΑΣΚΑΝΕ ΣΟΒΑΡΟΙ ΚΑΙ ΜΟΡΦΩΜΕΝΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ! ΕΚΤΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ Α–ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΜΑΣ ΔΙΔΑΣΚΑΝΕ ΚΑΙ..ΕΤΥΜΟΛΟΓΙΑ!!!, ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΣΥΝΟΜΙΛΙΑΣ ΣΤΗΝ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ!!!!!ΣΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΠΟΧΗ ΜΑΣ ΜΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΚΑΤ ΕΜΕ ΗΤΑΝ ΤΟΥ ΑΔΩΝΗ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ ΜΕ ΤΗΝ »ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΓΩΓΗ΄΄ ΚΑΙ ΤΗ ΑΜΕΡΙΣΤΗ ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΑΞΙΟΛΟΓΩΝ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ ΚΥΡΙΩΝ ΤΖΙΡΟΠΟΥΛΟΥ & ΜΑΥΡΟΠΟΥΛΟΥ κ.α. ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΩ ΣΗΜΕΡΑ ΤΗ ΤΥΧΗ ΕΧΕΙ ΑΥΤΗ Η ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΣΩΣΤΗΣ ΚΑΙ ΕΠΑΡΚΟΥΣ ΕΚΜΑΘΗΣΕΩΣ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΜΑΣ ΣΤΟΥΣ ΑΤΥΧΟΥΣ ΕΛΛΗΝΟΠΑΙΔΕΣ ΓΙΑΤΙ ΠΡΟΦΑΝΩΣ ΕΧΟΥΝ ΑΛΛΑΞΕΙ ΠΡΟΦΑΝΩΣ ΤΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ……..

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *